Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Статті про мистецтво

Біографії відомих композиторів. Джузеппе Верді

Джузеппе Верді (1813–1901), італійський композитор. Джузеппе Фортунино Франческо Верді народився 10 жовтня 1813 в Ронколе, селі у провінції Парма, тоді яка входила у складі Наполеоновской імперії. Його батько містив винний льох і бакалійну торгівлю. У 1823 Джузеппе, який отримав початкові знання сільського священика, відправили до школи сусіднього містечкаБуссето. Вона виявляв рано й у 11 років почав виконувати вРонколе обов'язки органіста. На хлопчика звернув увагу багатий купець А.Барецци зБуссето,снабжавший крамницюВерди-отца іпитавший жвавий інтерес до музиці. Цьому чоловікові Верді зобов'язаний був своїм музичним освітою.Барецци взяв хлопчика свій дім, найняв йому кращого вчителя і оплачував його подальше навчання у Мілані. У 1832 Верді відмовили вМиланскую консерваторію, оскільки він старше припустимого віку. Він став займатися приватно з У.Лавиньей, який дав йому основи композиторської техніки.Оркестровку і оперне лист Верді осягав практично, відвідуючимиланские оперні театри.Филармоническое суспільство замовило йому оперуОберто, граф діСан-Бонифачо (>Oberto,contedisanBonifacio), яка, проте, була тоді поставлена. Верді повернулося наБуссето, розраховуючи зайняти посаду церковного органіста, але натомість внутрішньоцерковних інтриг отримав відмову. Місцеве музичне суспільство призначило йому трирічну стипендію (300 лір); тим часом він склав ряд маршів і увертюру (>sinfonie) для міського духового оркестру, і навіть писав церковну музику. У 1836 Верді одружився з донькою свого благодійника МаргаритіБарецци. Він знову в Мілан, де 17 листопада 1839Оберто був виконаний театрі «Ла Скала» успішно достатнім, щоб забезпечити нове замовлення, цього разу комічної опери. Комічна опера Король на день (>Ungiornodiregno) провалилася, немилосердно обсвистана публікою. Верді, вражений провалом опери, заприсягся, що не більше складати опер й попросив директора «Ла Скала» розірвати укладений із ним контракт. (Тільки після багато років значиться Верді вибачивмиланцев.) Але директорМерелли вірив у талант композитора і, давши йому отямитися, вручив лібрето Набукко (Nabucco) за мотивами біблійної історії про царяНавуходоносоре. Під час читання увагу Верді залучив хор євреїв в вавілонському полоні, та її уяву запрацювало. Успішна прем'єра Набукко (1842) відновила репутацію композитора. За Набукко пішлиЛомбардци (ILombardi, 1843), опера, що також давала вихід пригнобленим патріотичних почуттів, та був Ернані (>Ernani, 1844) по романтичної драмі У. Гюго – твір, завдяки якому вона популярність Верді межі Італії. У наступні роки композитор, з його словами, трудився як каторжник. Опера йшла за оперою – Двоє Фоскарі (IdueFoscari, 1844), Жаннад’Арк (>Giovannad"Arco, 1845),Альзира (>Alzira, 1845), Аттіла (>Attila, 1846), Розбійники (Imasnadieri, 1847), Корсар (>Ilcorsaro, 1848), Битва приЛеньяно (LabattagliadiLegnano, 1849),Стиффелио (>Stiffelio, 1850). У цих творах поверхнева, котрий іноді легковажна реміснича музика додається до слабким лібрето. Серед опер цього періоду виділяються Макбет (>Macbeth, 1847) – перший плід захопленого вшанування композитором Шекспіра, і навіть Луїза Міллер (>LuisaMiller, 1849) –видатне твір більш камерного стилю. З 1847 по 1849 Верді був у основному Парижі, де зробив нову, французьку редакціюЛомбардцев, названу Єрусалим (>Jeruslem). Тут композитор зустрівся зДжузеппинойСтреппони, співачкою, брала участь у міланських постановках Набукко іЛомбардцев і тодісблизившейся з Верді. Зрештою, через десятиліття вони ж одружилися. У період 1851–1853 припадають три зрілих шедевра Верді – Ріголетто (>Rigoletto, 1851),Трубадур (>Iltrovatore, 1853) і Травіата (Latraviata, 1853). У кожному їх відбито особлива бік обдарування композитора. Ріголетто за п'єсою У. Гюго. Король забавляється, демонструє, крім вміння створювати живі, захоплюючі мелодії, нову для композитора оперну форму – більш зв'язну, з меншими контрастами між речитативом, який здобуває характернапевного аріозо, і арією, яка в усьому підпорядковується встановленим схемами. Розвитку дії сприяють написане у вільної формі дуети та інші ансамблі, зокрема знаменитий квартет у тому акті – видатний зразок вміння Верді відбити в ансамблевої формі конфлікт характерів і первісність почуттів своїх персонажів.Трубадур, заснований на іспанської романтичної мелодрамі, містить прекрасні зразки сильної, героїчної музики, тоді як Травіата по «сімейної драмі» Дюма-сина Дама з камеліями захоплює пафосом почуттів. Успіх цих опер розкрив перед Верді нові можливості. У 1855 йому замовили твір для Паризької опери у характерномумейерберовском стилі –Сицилийскую вечерню (>Lesvpressiciliennes). А самого театру він зробив нову редакцію Макбет (1865), і навіть склав Дон Карлоса (1867); для петербурзького Маріїнського театру створив Силу долі (Laforzadeldestino, 1862). Паралельно зі здійсненням цих грандіозних проектів Верді працював над скромнішими операми в італійському смак – СимономБокканегрой (SimonBoccanegra, 1857) і Балом-маскарадом (>Unballo inmaschera, 1859). Всі ці твори є романтичні мелодрами, засновані більш більш-менш достовірних історичних подіях. Хоча одне з перелічених опер не відрізняється досконалістю з драматургічною погляду (цьому перешкоджає схильність Верді перескакувати без достатніх підстав від однієї ефектною сюжетної ситуації в іншу), усі вони демонструють зростання майстерності музичної характеристики і оркестрової драматургії (особливо це уСимонеБокканегре і ДонКарлосе). Верді явно потребував літературному працівника, і він знайшов їх у особі А.Гисланцони, спільно з яким народилося лібрето Аїди (>Aida, 1871) – шедевра у стилі французької «великий опери», замовленої композитору єгипетським урядом виспівати присутній на відкритті Суецького каналу. Ще плідним виявилося спільну роботу Верді у його пізні рік із Арріго Бойто (1842–1918), автором опери Мефістофель і видатним поетом. Спочатку Бойто переробив незадовільний лібрето Симона Бокканегри (1881). Потім вони перетворили шекспірівську трагедію Отелло (>Othello) в лібрето; цей шедевр Верді поставив у «Ла Скала» в 1887, коли композитору вже було 74 року. За Отелло в 1893 пішовФальстаф (>Falstaff): в 80 років Верді написав музичну комедію, яка винагородила його з провал його першої музичної комедії Король одну годину. Отелло іФальстаф увінчали прагнення Верді до створення справжньої музичної драми. Крім опер, в спадщині Верді – Реквієм пам'яті А.Мандзони (1874),StabatMater (1898) і Te Deum (1898), і навіть хорові твори, романси і струнний квартет ми мінор (1873). Помер Верді в Мілані 27 січня 1901.

 

ЦІКАВІ ФАКТИ

1.Молодо-зелено

 

Джузеппе Верді якось висловився:

Коли було вісімнадцять років, я вважав себе великим і каже: «Я". Коли виповнилося двадцять п'ять років, почав говорити: "Я Моцарт". Коли стукнуло сорок, повідомляв: "Моцарт і це". І ось йде мова: «Моцарт".

 

2.Ошибочка вийшла...

Якось до диригенту Міланської консерваторії з'явився дев'ятнадцятирічний юнак й попросив проекзаменувати його. На вступному іспиті він опановував роялі свої твори. За кілька днів юнак отримав суворий відповідь: "Залишіть думка про консерваторії. Якщо ж ви так хочете займатися музикою, пошукайте собі якогось приватного вчителя серед міських музикантів..." Отже, безталанний юнак поставили цього разу місце, і це сталося в 1832 року. А кілька десятилітьМиланская консерваторія зі пристрастю домагалася честі носити ім'я колись відкинутого нею музиканта. Це ім'я - Джузеппе Верді.

4. Не скажу!

 

Один початкуючий музикант довго домагався, щоб Верді послухав його гру та висловив думку. Нарешті композитор погодився. У призначену годину юнак дійшов Верді. То справді був рослий юнак, судячи з усього наділений величезної фізичної силою. Але грав він украй кепсько... Закінчивши грати, гість попросив Верді висловити свою думку.

- Тільки мені всю правду!- рішуче сказав юнак, схвильовано стискаючи свої пудові кулаки.

- Мені важко, - зітхаючи відповідав Верді.

- Але чому ж?

- Боюся...

6. Ні дня без рядки

Верді завжди носив при собі нотний зошит, у якому щодня записував свої музичні враження від прожитого дня. У цих своєрідних щоденниках великого композитора можна було знайти дивовижні речі: з будь-яких звуків, чи це вигуки морозивника на спекотною вулиці Банковій чи заклики човняра, покататися, вигуки будівельників іншого робочого люду чи дитячий плач, - з усього Верді отримував музичну тему! Будучи сенатором, Верді, якось сильно здивував своїх друзів по сенатові. На чотирьох аркушах нотного паперу він дуже впізнавано переклав в ускладненою довгою фузі... промови темпераментних законодавців!

7. Добрий знак

Закінчивши роботу над оперою ">Трубадур", Джузеппе Верді самимлюбезнейшим чином запросив одного досить безталанного музичного критика, свого великого недоброзичливця, щоб ознайомити його з декотрими найважливішими фрагментами опери.

- Та як вам моя нова опера? - запитав композитор, піднімаючись через рояля.

- Чесно кажучи, - рішуче вимовив критик, - усе це видається мені досить пласким і невиразним, пан Верді.

- Боже мій, ви навіть уявляєте, який у мене вам вдячний за ваш відгук, як щасливий! - вигукнув зраділий Верді, палко потискаючи своємухулителю руку.

- Не розумію вашого захоплення, - знизав плечима критик. - Адже опера мені сподобалася...

- Я тепер цілком упевнений найбільший винуватець успіху мого ">Трубадура", - пояснив Верді.

- Адже якщо твір не сподобалося вам, воно, безсумнівно, сподобається вашій публіці!

8. Поверніть гроші, маестро!

Нова опера Верді "Аїда" було прийнято публікою із захопленням! Знаменитий композитор був буквально засипаний похвальними відгуками і захопленими листами. Проте в більшості них і такий: "Гучні чутки про вашої опері "Аїда" змусили мене вирушити 2-го числа цього місяця в Парму і побувати на тамтешніх поданні... Наприкінці опери я поставив собі запитання: задовольнила чи мене опера? Відповідь негативний. Я сідаю до вагона і повертаюся додому вРеггио. Усі оточуючі тільки і говорять про достоїнствах опери. Мною знову опанувало бажання послухати оперу, і 4-го числа знову в Пармі. Враження мною винесено таке: в опері нічого немає видатного... Після двох-трьох виконань ваша "Аїда" опиниться у пилу архіву. Можете судити, вельмишановний пан Верді, яке жаль відчуваю про даремно витрачених мною лірах. Додайте до цього, що людина сімейний і такий витрата це не дає мені спокою. Тому мені звертаюся безпосередньо до вас із проханням повернути мені зазначені гроші..." Наприкінці листи показали подвійний рахунок за залізницю туди, й назад, за театр та вечерю. Разом шістнадцять лір. Прочитавши лист, Верді розпорядився, що його імпресаріо виплатив прохачеві гроші. - Проте, якщо вирахувати оплату чотирьох лір протягом двох вечері, - весело сказав, - оскільки повечеряти цей синьйор міг би себе вдома. І ще... Візьміть від нього слово, що він більше ніколи слухати моїх опер... Щоб уникнути нових витрат.

11. Найкраще - саме добре

Якось Верді запитали, який із своїх творінь вважає найкращим? - Будинок, що його побудував на Мілані для престарілих музикантів...

 

ЛІТЕРАТУРА

 

1.Тароцци Дж. Верді. М., 1984

2. Галь Р. Брамс. Вагнер. Верді. Три майстра – три світу. М., 1986

3. СоловцоваЛ.А. Дж. Верді. М., 1986

 

Відео про композитора знаходиться за цим посиланням.

Категорія: Статті про мистецтво | Додав: uchitel (17.01.2016)
Переглядів: 779 | Коментарі: 1 | Теги: цікаві факти, Джузеппе Верді. біографія, композитор | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 1
1 Эльчюн  
-1
Ништяк

Ім`я *:
Email *:
Код *: