Гадоєва А.А.
учитель музичного мистецтва Славутицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3
Турчина С.Л.
учитель світової літератури
Славутицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3
„Знов білим цвітом вкрилися сади,
І знов приходить свято Перемоги...”
1-й учень
Ніхто не забутий; На попіл ніхто не згорів: Солдатські портрети на вишитих крилах пливуть. І доки є пам'ять в людей і живуть матері, Допоки й сини, що спіткнулись об кулі, живуть.
Літературна гра «Останній герой»
Ви вже знаєте, що світова література – це дивовижний світ, поринувши у який, ми потрапляємо в різні країни й часи, дізнаємося багато цікавого про життя народів світу. І все це завдяки книгам!
Світ дивовижний вас вітає!
Всіх тих, хто вдумливо читає.
І тих, хто любить мандрувати
Та прагне більше пізнавати.
Долати знань високі мури
Вас кличе світ літератури!
Наша гра проходитиме в декілька етапів. На кожному з них кількість учасників поступово зменшуватиметься, аж поки не залишиться один, - він і стане
«Останнім героєм».
Запитання будуть стосуватися курсу світової літератури за 9-й, а також
5-й класи ( за програмою 2001р.)
Сьогодні ми знову вирушимо в сиву давнину, на землі Еллади. Тож пригадаймо:
1) Яку країну називають Елладою?
На нас чекає мандрівка сторінками міфів Стародавньої Греції.
2) Пригадайте, що таке міф?
Визначити найкращих знавців давньогрецьких міфів нам допоможе вікторина.
І етап «Як звуть цих богів?»
· Бог вогню та ковальства ( Гефест)
· Бог підземного царства й царства мертвих ( Аїд)
· Богиня – охоронниця законів ( Феміда)
· Бог – покровитель мистецтв (Аполлон)
· Богиня кохання і вроди (Афродіта)
· Верховний бог на Олімпі (Зевс)
· Богиня мисливства, покровителька звірів ( Артеміда)
ІІ етап « Про кого йдеться у цих уривках?»
ü « … Мав благородне, велике серце, він перший зглянувся над людьми, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин »
(про Прометея)
ü « Він уславився неймовірними подвигами, але кожний його подвиг був насамперед важкою працею, нелюдським напруженням усіх сил »
(про Геракла)
ü « Він зводив великі палаци і храми, що вражали всіх своєю стрункою будовою, а для тих палаців і храмів сам різьбив із дерева постаті і безсмертних богів, такі гарні, що потім люди століттями дбайливо зберігали їх » (про Дедала)
ü « Співав же він так, що задаровував навіть диких звірів, а дерева і скелі підступали ближче послухати той спів. Замовкали тоді птахи, ущухали буйні вітри, морські хвилі лагідно лягали на берег, і вся природа завмирала, слухаючи божественного співця» (про Орфея)
Скільки книг є на світі? Напевне, ніхто не може дати точної відповіді на це запитання. Проте не помилимося, стверджуючи, що кожен із наших сучасників чи предків чув про одну з них, яка названа «Книгою книг». Вона, одна з найдревніших, має найбільше число читачів в історії людства. Ця унікальна книга – Біблія.
Давайте перевіримо ваші знання у цій галузі.
ІІІ етап « Знавці вічного»
Ø Що означає слово «Біблія»? (з грецької «книги»)
Ø Якими мовами вона писалася? (давньоєврейською, арамейською та грецькою)
Ø Коли Біблія потрапила в Україну? (у Х ст., одночасно з прийняттям християнства)
Ø Хто і коли здійснив перший переклад Біблії на староукраїнську мову? (у 1561 році архімандрит Григорій з монастиря у м. Пересопниця)
Ø На якій книзі під час інавгурації присягається на вірність народові Президент України? (на Пересопницькому Євангелії)
Ø Перелічіть назви канонічних Євангелій (від Марка, Матвія, Луки, Іоанна)
ІV етап « Біблеїзми »
Потрібно розкрити зміст біблійних висловів.
v «умивати руки»
v «не хлібом єдиним живе людина»
v « Хома невіруючий»
v « поцілунок Юдин»
v «тернистий шлях»
v « вавилонське стовпотворіння»
v «сіль землі»
V етап « Загадки Античності».
Конкурс на кращого знавця античної культури.
§ Що ви знаєте про стародавні держави Грецію та Рим, які цікаві події з їхньої історії пригадуєте?
§ Поясніть назву цієї культурної епохи – «античність».
§ Чому період з І ст. до н.е. по І ст. н.е. називають « золотим віком» римської культури?
§ Чим близькі нам, людям ХХІ століття, твори античних митців?
VІ етап « Мистецтвознавчий»
Дайте коментар переліченим творам мистецтва: картини «Свобода на барикадах», «Пліт медузи», «Джоконда»( «Мона Ліза»), «Сікстинська Мадонна», фреска «Афінська школа», скульптури "Лаокоон з синами”, "Геракл і Керінейська лань”.
VІІ етап « Гра «Сильна ланка»
Потрібно дати коротку характеристику названому поняттю чи постаті та їх зв’язку з літературним процесом. Перемагає той, хто дасть більше правильних відповідей.
Ренесанс, Васко да Гама, Шекспір, Копернік, Сервантес, Данте, Леонардо да Вінчі, Рафаель Санті, Христофор Колумб, Беатріче, Лаура, Франческо Петрарка, «Утопія», Мікеланджело, Французька буржуазна революція, Байрон, «Мазепа», Гюго.