Вітаю Вас, Гість


Лингвистическая игра « Крестики – нолики »

для учеников 5 – классов ( обучающихся по программе Баландиной ) или 7- х классов

( обучающихся по программе Гудзик, Корсакова )

Цель :       проверить и закрепить знания учащихся, 

                  полученные на уроках русского  языка в

                  течение обучения в 5 (7-м классе)

 

Читать дальше

 

 

 

Літературна гра між учнями 6 –х класів

« ЗНАВЦІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

 

Мета:  пригадати твори, які вивчалися у 5 класі;

з'ясувати, у чому полягає пізнавальне значення

світової літератури;

повторити та узагальнити вивчений матеріал;

розвивати образне й логічне мислення, творчі здібності  учнів;

формувати любов до читання художніх творів.

 

Обладнання: святково прибрана зала, на дошці - висловлювання про літературу та книги, картки з завданнями для команд, сигнальні дзвоники.

   Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

Форма проведення: урок-гра

 

Хід конкурсу:

 

Організаційний момент.

Ведуча: Доброго дня, шановні учні та гості! Сьогодні ми зібралися, щоб поринути у чарівний світ літератури. Бо  художня література – це безмежний світ, у якому постає і вирішується безліч проблем. Цей світ має багато призначень. Так, читанням насолоджуються, а знання літератури є важливою ознакою освіченої, культурної, інтелігентної людини. Водночас художні твори містять своєрідну шкалу духовних і моральних цінностей, накопичених людством, упродовж тисячоліть, ознайомлюють нас із життям, побутом, звичаями, світоглядом і культурою різних народів. Ось як багато може Книга!

              Як сказав класик української літератури І. Я. Франко :

 

Література кожного народу –

це найкраще дзеркало його життя.

У достовірності цього твердження ми пересвідчувалися з вами неодноразово, бо на протязі 5 та 6 класів вивчали твори, які належать до світової скарбниці. А на сьогоднішній зустрічі ми пересвідчимося, хто ж краще засвоїв вивчений матеріал та не просто засвоїв, а вміє його творчо використовувати.

 Отож, у нашій залі присутні 2 команди, які, я сподіваюся, гарно підготувалися  та продемонструють нам свої знання та творчість( 2 команди по 8 чоловік заздалегідь готують 2 конкусних завдання – привітання та домашнє завдання).

Наш літературний турнір триватиме за такими правилами:

1)     Гра триває у 7 етапів, інструктаж до кожного з яких оголошує ведучий.

2)     Кожна правильна відповідь команди зараховується як 1 бал, за виключенням привітання, конкурсу капітанів та домашнього завдання, які оцінюються у 5 балів.

3)     Команди відповідають по черзі або, хто перший подасть сигнал дзвоником, який присутній на кожному з столів.

4)     Якщо команда подала сигнал завчасно, або ж не знає правильної відповіді, то право відповісти мають суперники.

5)     За шум та підказки журі має право знімати бали.

6)     Право першою відповідати має та команда, яка за попередній конкурс отримала більшу кількість балів.

 

І етап « Привітання» ( учасники готують завчасно назву, девіз команди, емблему, обирають капітана команди). Журі оцінює оригінальність, зв'язок із зарубіжною літературою.

ІІ етап « Згадай вивчене у 5 класі». Кожній команді пропонується по 10 запитань за змістом 5 класу.

 

Запитання для І команди:

1.     Назвіть малі жанри фольклору ( прислів’я, приказка, загадка)

2.     Назвіть види народних казок ( побутові, чарівні або фантастичні, про тварин)

3.     Даний вислів « Що менше думок, то більше балачок» - прислів’я чи приказка? ( португальське прислів’я)

4.     Кого вважають основоположником європейської літературної казки?

    ( Шарля Перро)

5.     Назвіть прізвище відомих німецьких братів-казкарів( Якоб та Вільгельм Грімм)

6.     Пам’ятник якому казкарю  встановлено у Данії? ( Гансу Крістіану Андерсену)

7.     Яке слово намагався скласти Кай із крижинок? ( вічність)

8.     Хто є автором п’єси « Дванадцять місяців»? (С. Маршак)

9.     Балу, Багіра, Акела – герої твору… (« Мауглі»)

10. Хто з письменників мав справжнє прізвище Клеменс? ( Марк Твен)

 

Запитання для  ІІ команди:

1.     Назвіть великі жанри фольклору ( казка, міф, легенда, переказ)

2.     Що у перекладі з англійської означає слово « фольклор»? ( народне знання, мудрість)

3.     Хто є автором збірки « Казки моєї матінки Гуски, або історії минулих часів з повчаннями»? ( брати Грімм ) 

4.     Головний герой казки Дж. Р.Кіплінга (Мауглі )

5.     Хто є автором поетичних рядків «Есть в осени первоначальной…»

                 (Ф. Тютчев)

6.     У кого з письменників був псевдонім  « бананова хижка»? ( Мацуо Басьо)

7.     Тітка Поллі, Гек Фінн  -  це герої з якого твору? ( «Том Сойєр»)

8.     Про який твір йдеться: « … там лес и дол видений полны, там о заре прихлынут волны …» ? ( Вступ до поеми О.Пушкіна «Руслан і Людмила»)

9.     Пам’ятник якому літературному герою встановлено у Данії? ( Русалоньці Г.К. Андерсена)

10. До якої книги належать розділи « Верхи на ядрі », « За волосся »,

« Незвичайний олень »? ( « Пригоди барона Мюнхгаузена » Р.Е.Распе)

 

ІІІ конкурс « Назви країну, батьківщину письменника »

Цей конкурс на швидкість: хто першим дасть правильну відповідь, тому зараховується один бал.

 

О.Пушкін    Росія

Жан де Лафонтен  Франція

Г.К.Андерсен  Данія

А. Чехов  Росія

Мацуо Басьо  Японія

А.де Сент- Екзюпері  Франція

Ш.Петефі    Угорщина

Дж.Р.Кіплінг  Англія

Ш.Перро – Франція

Марк Твен – США

Ч. Діккенс -  Англія

 

Езоп – Давня Греція

Д.Дефо – Англія

Ж.Верн – Франція

М.Гоголь – Україна

 

 

 

 

 

ІV конкурс « Відшукай четверте зайве »

Команди отримують картки, на яких зазначені герої твору, серед яких є зайвий. Потрібно вказати, хто саме. Відповідає першою та команда, яка набрала більше балів за попередні конкурси. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

Запитання для І команди:

1)     Прометей, Гефест, Зевс, Афродіта.

2)     Очумєлов, Марлі, Єлдирін, Хрюкін.

3)     Білі Бонс, Дік Сенд, місіс Уелдон, Геркулес.

4)     Боб Кретчит, Джим Хакінс, Дух Минулого Різдва, Ебенезер Скрудж.

 

Запитання для  ІІ команди:

1)     Михайло, Порфирій, генерал Жигалов, Ефіальт.

2)     Капітан Флінт, доктор Лівсі, Дік Сенд, доктор Смолет.

3)     Геракл, Зевс, Еврисфей, Деметра.

4)     Король, пияк, ліхтарник, двірник.

 

V конкурс « Знавець літературних термінів » Потрібно дати визначення літературним термінам, які подані командам у картках. Картки з відповідями подаються журі, яке самостійно їх оцінює. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

Міф у перекладі з грецької означає слово,  оповідання, переказ. Міфи – це перекази, що розповідають про виникнення явищ природи та предметів матеріальної культури, релігійних обрядів, про створення світу(космогонія) та походження богів(теогонія). Персонажі міфів – боги, напівбоги та видатні смертні – герої.

Байка це коротке оповідання сатиричного і повчального характеру, у якому висміюються людські вади та недоліки суспільного життя. Байка найчастіше складається з 2-х частин: оповіді й моралі, повчання, заради якого і складалася байка.

Міфологія – утворене від грецьких слів розповідь та слово, думка. Має два значення: 1) сукупність, система міфів якогось народу; 2) наука, що вивчає міфи.

Алегорія – це зображення абстрактного поняття  або явища через  конкретний образ. Наприклад, серце – алегорія кохання, образ богині Феміди – алегорія правосуддя.

Оповідання – невеликий епічний твір, присвячений  зазвичай одній події в житті людини.

Роман – великий епічний твір, що зображує історію багатьох героїв протягом тривалого часу.

 

VІ конкурс « Конкурс капітанів ». Капітани команд отримують завдання : Висловити власну думку щодо наступної проблеми : «Наскільки корисними є книги у сучасному світі?» Оцінюється лаконічність виступу

( 1 хвилина ), розкриття теми, якість мовленнєвого оформлення. Оцінюється конкурс максимум  у 5 балів.

 

             А поки команди готуються до останнього конкурсу «Домашнього завдання»,              вашій увазі пропонується послухати гумореску у виконанні учениці Гриб Аліни.

VІІ конкурс « Домашнє завдання ». Учні заздалегідь готують інсценізацію  уривку з вивченого твору за вибором. Журі оцінює акторську майстерність, знання тексту, якість постановки уривку. Тривалість - до 5 хвилин. Оцінюється конкурс максимум  у 5 балів.

(Журі підводить підсумки)

Що ж, друзі, все хороше колись скінчується. Так і наше свято добігло кінця. Але ми не прощаємося, а кажемо До побачення, до нових зустрічей! Читайте, навчайтеся, і ми неодмінно зустрінемося знову!