Вітаю Вас, Гість
Головна » 2012 » Декабрь » 17 » Міркування про перевагу раннього музичного виховання
22:49
Міркування про перевагу раннього музичного виховання

нотные знаки

Міркування про перевагу раннього музичного виховання

Ростова Ольга Олександрівна

Я прагну побачити музику,
 Я прагну почути музику,
 Що таке - ця музика?
Розповідайте мені скоріше:

Усім відомо, що музичне навчання може бути почате до народження завдяки існуючим методикам музичної стимуляції розвитку плода. Існує мудре виречення, яке різні джерела приписують то угорському композитору З. Кодаї, то московському піаністові Г. Нейгаузу, то ще комусь із відомих музикантів: " музичне навчання дитини починається за дев'ять місяців до народження його матері:" Парадоксальне на перший погляд твердження засноване на достовірних життєвих фактах.

Прекрасно, якщо дитина чує спів матері, насамперед, колискові. Чим багатше будуть інтонації материнського голосу, тем багатше буде світогляд маляти.

 

Творець одного з напрямків дородового музично розвитку М. Лазарєв відзначає, що майбутня мама повинна співати навіть у тому випадку, якщо вона зовсім не володіє мистецтвом вокалу, навіть якщо її голос видасться їй самій  некрасивим: " Для дитини ці материнські голосові вібрації є чудесними звуками життя".

 

Музика, що оточує недавно народженого дитину, стає частиною її світу. Вона ще не вміє слухати музику, відчувати ритм або настрій мелодії, але вже щось сприймає, усмоктує. Музика сонячне світло, що як уливається в кімнату дитини, проникає в дитячу підсвідомість. Так само, як колір шпалер у дитячій, вона непомітно впливає на настрій маляти. Навіть дивно, що, приділяючи велику увагу оформленню інтер'єру, рівню освітленості дитячої кімнати, навіть фактурі іграшок, ми часто випускаємо з уваги музику.

 Тим часом, психологи давно помітили, що різні мелодії зовсім по-різному діють на настрій дитини, а перетворюючись у постійне тло, по-різному впливають на формування особистості. Причому фахівці одностайні: після дитячих пісеньок і традиційних колискових найбільше благотворно на дитячу психіку впливає класична музика. Дитина, з дитинства живучи  в оточенні мелодій Вівальді, Моцарта й Баха, виявляється в явному виграші в порівнянні з однолітками, що пасивно слухають ритми  радіо. У класичних мелодій є кілька явних переваг: гармонія, шляхетність інтонації й разюча багатство відтінків - усе те, що допомагає маленькій людині, що звикає слухати таку музику, стати справді культурним.

 Навіть пасивне слухання відкладається в підсвідомості. Однак дитині можна допомогти "почути" музику, щоб її сприйняття було більш осмисленим і робило усвідомлену  приємність.  Музично-ритмічна діяльність, на думку фахівців, має ще й особливу важливість - завдяки формуванню прискореного обміну інформацією між лівим і правим півкулями.

Ліва півкуля

Мова

Розпізнавання букв, слів

Логічне мислення

Запам'ятовування слів і фраз

Усвідомлювані рухи

Права півкуля

Музика, ритм, шуми, ритм і інтонації мови

Зорове сприйняття предмета в цілому

Запам'ятовування музики, картин, заходів

Інтуїція

Автоматизовані рухи

 Багато дослідників незалежно один  від одного  прийшли до однакового висновку: раннє музичне навчання відкриває доступ до вроджених нейронних механізмів, відповідальних за сприйняття, розуміння й відтворення музики, і розширює їхнє використання для утвору інших вищих функцій мозку. Ученими відзначений помітний вплив музично-ритмічних ігор на формування в дітей гарних здатностей до сприйняття інформації й здатності концентрувати увагу.

 

 У цей час такі проблеми з увагою в дітей далеко не рідкість. Причини самі різні - уживання батьками  деяких ліків і алкогольних напоїв, інфекційні захворювання й ускладнення при пологах, а також деякі хвороби матері й маляти, але найчастіше недостатня здатність зосередитися має побутові причини.

 Діти звичайно проводять занадто багато часу біля комп’ютера і телевізора: яскраві картинки, різка музика, швидка зміна дій перевантажують і виснажують нервову систему дітей. Здатність до сприйняття помітно знижується, діти із труднощами зосереджуються  на одному завданні тривалий час.

 Тому музично-ритмічні ігри з малятами є ефективним засобом профілактики неврозів, а також прекрасною підготовкою для подальшого навчання.

 Багаторічні дослідження закордонних психологів показали, що діти, що займаються музикою, випереджають однолітків в інтелектуальному, соціальному, і психомоторному розвитку.

 

 Дитина, позбавлена у перші три роки життя різноманітності вражень - зорових, слухових, дотикальних,- назавжди втрачає можливості повноцінного розвитку, його мислення залишається збитковим.

 До речі, важливо не "перевантажити" маляти музикою, не стомити - музика повинна робити приємність, а не перетворюватися в надокучливий шум. Я свято вірю, що відкриваючи перед дітьми таємничий і прекрасний світ  музики, ми допомагаємо народженню справжніх, повноцінних, гармонічних людей.

 

Література

1.    Агапова І. Давидова М. Кращі музичні ігри для дітей. -М.,2006.

2.    Абелян А. Забавне сольфеджіо. -М.,2005.

3.    Артоболевская А. Д. Перша зустріч із музикою. -М.,1996.

4.    Баренбойм Л.,Перунова. Шлях до музики. - ЗпПб.,1989.

5.    Бехтеев В. Основи вчення про функцію мозку. - ЗпПб.,1907.

6.    Богино Г. ГриаЗавдання для починаючих музикантів. -М.,1974.

7.    Гаврилин У. Про музику й не тільки:- ЗпПб.,2003.

8.    Герман Л. Перші нотки. -М.,2001

9.    Железнова. Е. Музика з мамою . -М.,2006.

10.                      Кончаловская Н. Нотна абетка. -М.,2000

11.                      Кирюшин В. Музичні міфи. -М.,1992.

12.                      Королькова І. Крохе музикантові. - РостовасНа Донові.,2004

13.                      Теплов Б. Психологія музичних здібностей. М., 1941.

14.                      Тюняев А. Музичні інструменти. -М.,2002.

15.                      Херескол. Музичні картинки. -Л.,1973.

16.                      Юдовина Т. -Гальперина. За роялем без сліз,або я дитячий педагог. - ЗпПб.,2002

 

 

Категорія: Музичне мистецтво | Переглядів: 196 | Додав: uchitel | Рейтинг: 5.0/3