Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Завдання для перевірки знань учнів

Завдання для виявлення рівня володіння учнями навчальним матеріалом із світової літератури(6 клас)
07.11.2012, 18:07

Контрольна робота № 4. «Людина в життєвих випробуваннях» (Ж.Верн, Д.Дефо)

І варіант

І, II рівні ( 0,5 балів)

1. Твори про людей, які опинилися за межами цивілізації або ізольованих від звичного середовища, називають:

а) історичними;     6) географічними;     в) робінзонадами.

2. Частка «Де», яку письменник приєднав до прізвища Фо вказу­вала на його приналежність до:

а) духовенства;     6) дворянства;      в) селянства.

3.       Прототипом Робінзона Крузо був:

а) сам Дефо;     б) англійський капітан Вудс Роджерс; в) шотландський моряк Александр Селькірк.

4. Роман «Пригоди Робінзона Крузо» написаний у формі:

а) щоденника головного героя;     б)     нотаток у корабельному журналі;    в) листа близьким людям.

5.       Яка річ із затонулого корабля виявилася зовсім непотрібною в господарстві Робінзона й була названа ним «мотлохом»:

а) великі ножиці;     б) гроші;     в) папір?

6. Слово «цивілізація» означає:

а) високий рівень розвитку матеріальних благ, культури; прогрес;

б) стан первісного дикунства; гурт первісних людей; регрес;

7. Ознаками жанру роману є:

а) детальне зображення подій і явищ, значна кількість дійових
осіб;

б) розповідь про людей, які опинилися за межами цивілізації,
в ізоляції від звичного середовища;

в) зображення одного чи декількох епізодів життя одного героя.

8. Про кого казали мешканці Нанта: «Чесний, як Верн»:

а) про Жуля;     б) про його батька;     в) про молодшого брата?

9. Яку з комах кузен Бенедикт назвав новим ім'ям в ентомології —
«шестиногом Бенедикта»:

а) звичайного павука;     б) муху цеце; в) бджолу попелястого кольору?

10.     Чому Діка Сенда в таборі работоргівців не було заковано в
кайдани:

а) бо він добре себе поводив;        б)    бо в кайдани кували тільки чорних невільників;

в) бо його поважали як п'ятнадцятирічного капітана?

11.     Хто   справедливо   покарав   американця   Гарріса,   торгівця
невільниками:

а) Дік Сенд;     б) Геркулес;     в) Остін?

12. Хто з поданих персонажів роману жив за часів Ж. Верна:
а) капітан Халл;       б) Дік Сснд;
       в) мандрівник Давид Лівінгстон?

III рівень (1 бал)

1. Підкресліть лише ті ознаки, що характерні для робінзонади як різновиду пригодницького твору.

Гострий сюжет; елементи екзотики; тема подорожі з головним героєм мореплавцем; обов'язкова форма щоденника; сюжетна канва про аварію корабля; морська термінологія; точна вказівка па градуси широти й довготи; визначення курсу за картою; безлюдний острів; головний герой -- комерсант; зустріч з аборигенами та дикунами.

 

2. Запишіть назви професій, які опанував Робінзон під час пере­бування на острові.

3. За допомогою 2-3 речень передайте зміст роману Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан».

IV рівень ( 3 бали)

1 .Поміркуйте,    чи    може   людина прожити без здобутків  цивілізації. Обгрунтуйте свою думку.

 

 

Тематичне оцінювання № 4. «Людина в життєвих випробуваннях»

(Ж.Верн, Д.Дефо)

IIваріант


І, II рівні (0,5 балів)

1. З якої нагоди комерсант Фо перетворився на містера Де Фо:
а) за порадою батька;     б) через переслідування влади;
    в) це його літературний псевдонім?

2. Підтвердіть або спростуйте твердження: «Дії Робінзона на ост­рові є своєрідною мікромоделлю розвитку людської цивілізації».

а) Так;     б) ні.

3. Що було на першому плані в розпорядку робочого дня Робінзона:
а) полювання з рушницею;     б) облаштування житла;
   в) читання Святого Письма?

4. П'ятниця за походженням був:

а) англійцем, як і Робінзон;     б) полоненим іспанцем;  в) дикуном з індіанського племені.

5. Про кого дикуни-людожери казали, що він може «вивергати по­лум'я, говорити громом і вбивати на далекій відстані»:

а) про Духа грому і блискавки;          б)            про Робінзона;     в) про вождя свого племені?

6. Художній засіб опису П'ятниці — «лоб високий і широкий; очі
жваві й блискучі; колір шкіри... скоріше оливковий» — є:

а) антитезою;   б) метафорою;   в) епітетом.

7. Кому з героїв роману належить портрет «Кістлява статура, куд­лата голова, золоті окуляри...»:

а) чаклуну Мганнга;     б) Жозе-Антоніу Алвішу;  в) кузену Бенедикту?

8.  Чи випадково Геркулес отримав своє ім'я?
а) Так;     б) ні.

9.  За кого місіс Уелдон на великому бенкеті підняла перший тост:
а) за свого чоловіка;     б)  за Діка Сенда;     в) за Геркулеса?

10.         Якому різновиду роману надавав перевагу Ж. Берн:

а) історичному;               б) автобіографічному;                 в) пригодницькому?

11.      Чому серед урятованих, які дісталися Америки, не було вірного
собаки Дінго:

а) він знайшов нового господаря й залишився в Казонде;           б)            утік по дорозі до Америки;

в) загинув у двобої з Негору?

 

12.Ким був Негору на пілігримі:

а) коком;  б) капітаном;   в) юнгою.

III рівень ( 1 бал )

1.   Підкресліть лише ті ознаки, що характеризують Робінзона.
Агресивність; зажерливість; оптимізм; наполегливість у досяг­ненні  мети;  практичність;  зневіра   і  відчай;  працелюбність;внутрішня неорганізованість; самодисципліна; віра в Бога; песимізм; винахідливість; сила духу; жорстокість; невміння жити в гармонії з природою; нерозумне використання дарів природи.

 

2. Розшифруйте таємничі літери «С. В.».


3. Розподілить у дві колонки назви а) речей, які є результатом праці Робінзона, і б) речей, що були принесені ним із корабля.

1) Сокира; 2) лопата із залізного дерева; 3) тютюн; 4) стільці, полиці; 5) папір; в) кошики; 7) парасолька; 8) гроші; 9) ножиці; 10) набір посуду; 11) чорнило; 12) сорочки; 13) ніж, виделки; 14) вітрила; 15) брезент; 16) порох і дріб.

Речі з корабля

                           Речі результат праці Робінзона

IV рівень (  3 бали )

1. У чому полягає сила характеру людини? Пригадайте літератур­них героїв, які вразили вас саме силою людського характеру. Кого з героїв роману Ж. Верна можна додати до цієї галереї літературних портретів?

 

Категорія: Завдання для перевірки знань учнів | Додав: uchitel
Переглядів: 1858 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: