Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Завдання для перевірки знань учнів

Світова література (7 клас)
07.11.2012, 18:32

Контрольна робота № 1 за темою „Героїчні пісні й фольклорні балади”.

Варіант 1

І. Рівень (  0,5 балів).

1. Фольклор – це:

  а) усна народна творчість;    б) літературний жанр;   в) музичний жанр.

  2. До фольклору і літератури одночасно належать:

   а) прислів’я;    б) приказки;   в) балади.

3.  Балад про Робіна Гуда є багато, а саме...

 а) близько 5;        б) близько 15;      в) близько 40.

4. Що єднає героїв балади «Вересовий мед» і «Альпухара»?

а) здатність на самопожертву;   б) пікт і Альманзор – королі;  в) відсутність патріотизму.

5.  В якій із балад розглядається тема зіткнення людини зі своєю долею?

а) в баладі «Вересовий мед»;  б) в «Пісні про віщого Олега»;  в) в баладі «Альпухара».

6. Що єднає О. Пушкіна, Р.Л. Стівенсона та Ад. Міцкевича.

а) всі вони автори поем;  б) вони – автори балад;   в) вони – автори історичних романів.

ІІ. Рівень ( 0,5 балів).

1. Про кого йдеться у цих уривках:

а) „У славетному місті Муромі,

      У селі було карачаровім

      Жив собі Іван Тимофійович,

       Хлібороб, а з ним син укоханий...” 

б) „Дав їй Бог і очи соколіні,

      Дав їй Бог і крила лебедині,

       Тож вона  майнула на Косове, …


ІІІ. Рівень ( 1 бал).Дайте визначення цих понять.

Билини -

Балада -

 

ІV. Рівень. (  4 бали ). Написати твір-роздум на одну із запропонованих тем:

ü      Чому вас навчили балади О. Пушкіна, Р.Л. Стівенсона та Ад. Міцкевича?  

Які істини допомогли вам усвідомити ці твори?       

ü      „Людина без волі, що птах без крил” (за баладою «Альпухара»)

ü       Що  приваблює мене в героях літературних балад?

ü      Як ви розумієте поняття «патріотизм»? Розкрийте його на прикладі балад   

            «Вересовий мед» та «Альпухара».


Контрольна робота № 1 за темою „Героїчні пісні й фольклорні балади”.

Варіант 2

І. Рівень (  0,5 балів).

1. Билини поділяються на цикли:

  а) про Іллю Муромця, Альошу Поповича, Добриню Микитовича;    б) Новгородський, Київський;        в) про героїв, богатирів.

2.Укажіть правильну відповідь

  а) Сюжетною основою билин є легендарна історія Київської Русі;

б)  сюжетною основою билин є походи київського князя;

в) сюжетною основою билин є героїчні подвиги окремих воїнів із князівської дружини.

3. З яким із поетів приятелював Гете?

а) Війон;  б) Стівенсон;  в) Шиллер.

4. З якої балади ці рядки: «Я знаю все і не знаю лиш себе»?

а) «Вільшаний король»;  б) «Балада прикмет»;  в) «Рукавичка».

5. Анафора –

а) це протиставлення певних якостей;

б) перенесення рис характеру людини в образи тварин, птахів, комах;

в) єдинопочаток; повторення слова або групи слів на початку декількох фраз  чи строф.

6. Балад про Робіна Гуда є багато, а саме...

  а) близько 7;        б) близько 19;      в) близько 40.

ІІ. Рівень ( 0,5 балів).

Назвіть друзів і ворогів Робін Гуда.

Давньоруські билини виконувалися у супроводі…

ІІІ. Рівень ( 1 бал).

Якими є художньо-виражальні засоби балад?

 Охарактеризуйте билинних богатирів.

ІV. Рівень. (  4 бали ).

Виконайте одне із завдань.

ü      Визначте проблематику фольклорних балад про Робін Гуда.

ü      Доведіть, посилаючись на тексти творів про Іллю Муромця, що в били­нах оспівується почуття власної гідності людини.

ü      Охарактеризуйте ліричного героя «Балади прикмет».

ü        Які фольклорні традиції використав Р.Л. Стівенсон у баладі «Вересовий  мед».
Категорія: Завдання для перевірки знань учнів | Додав: uchitel
Переглядів: 10381 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.8/13
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: