Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Робота методичного об'єднання

Робота методичного об"єднання вчителів
07.11.2012, 11:09

Науково-методично проблема методичного об’єднання :

 

«Вдосконалення методики використання сучасних інформаційних та освітніх  технологій з метою створення необхідних умов для формування ключових компетентностей учнів».
Вступ.
Шкільний курс світової літератури - важлива складова літературної та загально гуманітарної  освіти сучасних українських школярів, оскільки синтезує в собі найвищі досягнення  народів світу і створює якнайкращі умови для перетворення її найважливіших цінностей і надбань в індивідуальний досвід особистості, дає унікальну можливість вчитися жити в конкретному соціокультурному просторі, усвідомлюючи його неоднорідність та неоднозначність. Цей курс також суттєво впливає на оновлення змісту вітчизняної освіти, плекання гуманістичного світогляду та гуманітарної зорієнтованості особистості, сприяє виконанню стратегічного державного завдання інтеграції України у світовий духовно-культурний простір.

Одним із головних завдань вивчення курсу світової літератури в школі є формування широкої читацької  компетенції молодих поколінь, яка базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого типу, соціальних навичках, світоглядних переконаннях учнів тощо, розвиток їхніх духовно-ціннісних орієнтацій та естетичних потреб, виховання особистості, здатної цінувати явища класичної й сучасної культури та відрізняти справжні мистецькі твори від сурогатів і низько вартісних підробок. Також цей курс сприяє формуванню в учнів уявлень про єдність світового літературного, культурного й цивілізаційного процесів і , водночас,  про  самобутність національних особливостей його конкретних складових, неповторність внеску до світової скарбниці людства кожної національної літератури, вивчення якої передбачено чинними програмами.

Головною метою вивчення курсів «Світова література» та «Російська мова» в школі є формування мовної та літературної компетенції, що базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого типу, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо.

Завдання вчителів російської мови, світової літератури, художньої культури – виробити у кожного школяра уміння самостійно задовольняти власні  естетичні потреби, навчити цінувати прекрасне, грамотно, логічно викладати свої думки на письмі та в усному мовленні, використовувати знання для формування себе як особистості, розвивати здатність розуміти авторський задум, формувати свою думку й належно аргументувати її.

Головну увагу буде звернено на розвиток педагогічної творчості учителя, на пошуки нових форм та методів сучасного уроку.

Головне завдання реалізується в таких першорядних напрямах:

-         формування гуманістичного світогляду та гуманітарної свідомості особистості;

-         плекання вміння сприймати прекрасне. Творити власну особистість його засобами;

-         формування стійкої мотивації вивчення літератури та мови, відчуття краси та виразності художнього слова, або іншого твору мистецтва;

-         ознайомитися з найвищими досягненнями художньої літератури та мистецтва народів світу;

-         розвиток умінь сприймати літературний твір як явище мистецтва, у єдності його змістових та формальних особливостей;

-         формування читацької культури, творчих здібностей, критичного мислення, навичок самостійного аналізу та аргументованого оцінювання прочитаного;

-         розширення культурно-пізнавальних інтересів та духовних запитів молодого покоління;

-         виховання в учнів поваги до  національної культури та інших етнокультурних традицій.

Також методичне об’єднання працюватиме над:

-         вихованням в учнів потреби та бажання вивчати російську мову, світову літературу, художню культуру;

-         врахуванням індивідуальних особливостей учнів;

-          активізацією самостійної роботи;

-         проблемним підходом до змісту виховання;

-         доброзичливим, щирим, науковим спілкуванням вчителя з учнем;

-         новим підходом у викладанні предметів;

-         вихованням культури читання на уроках позакласного читання;

-         розвитком мовлення, пам’яті, мислення;

-         вихованням духовно багатої, фізично здорової особистості.

 

                         Завдання над якими працює МО:

   

    - Реалізація компетентністно-орієнтованого підходу до викладання предметів освітньої галузі "мови, література", «художня культура».

    - Формування толерантності як основи співжиття особистості в полікультурному суспільстві.

 

    - Підготовка учнів до олімпіад  та конкурсів з російської мови , світової літератури та художньої культури.

 

    - Формування патріотизму та національної свідомості старшокласників на уроках світової літератури, російської мови та художньої культури.

    - Корегуляція моральних орієнтирів і духовних засад учнівської молоді засобами мови,  літератури та культури.


 

ІІ. Організація самоосвіти вчителя російської мови, світової літератури, художньої культури

 

1.     Кожному вчителю працювати над самостійно обраною науково-методичною проблемою.

2.     Всім вчителям брати активну участь у проведенні ВУО, конкурсах   та шкільний декаді словесності.

3.     Брати участь у міських конференціях, семінарах, культурно- масових заходах.

4.     Покращувати та підвищувати підготовку учнів до шкільної та міської предметних олімпіад.

5.     Забезпечувати участь у всіх конкурсах певної тематики.

6.     З метою самовдосконалення – читати, знайомитися з фаховими виданнями, періодичною пресою. Читати психолого-педагогічну та методичну літературу, знати про новинки.

7.     Шукати і вдосконалювати нові форми і методи сучасного уроку. Використовувати у своїй роботі інноваційні технології.


 

ІІІ. Вивчення, узагальнення і втілення передового педагогічного досвіду

 

1.     Ознайомлення із досвідом роботи кращих вчителів російської мови. Світової літератури, художньої культури України шляхом вивчення, аналізу публікацій у журналах та газетах, у фахових виданнях за останні роки.

2.     З метою запозичення досвіду роботи кращих учителів міста – відвідувати їх уроки та позакласні заходи з даних предметів.

3.     З метою пропаганди досвіду роботи учителів школи провести творчий звіт вчителів, що атестуються, оформлювати матеріали з досвіду роботи  на міську та обласну педагогічні виставки.

4.     Оформлювати й поповнювати кабінети світової літератури та художньої культури дидактичними матеріалами, науково-методичною літературою, роздатковим матеріалом.

5.     Допомагати адміністрації школи( за потребою) та надавати необхідну фахову допомогу колегам.


 

ІV. Заходи по вивченню і підвищенню рівня знань, умінь і навичок учнів

 

1.     Проведення І туру  шкільних учнівських олімпіад із світової літератури та російської мови.

2.     Тематичний контроль, проведення і участь у консиліумі щодо адаптації учнів 5-х класів та 10-х класів.

3.     Участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, семінарів, методичних об’єднань.

4.     Участь у конкурсах на літературно-мистецькі теми та мовних конкурсах.

5.     Організація і проведення заходів до Дня писемності.

6.     Участь у ІІ турі Всеукраїнських учнівських олімпіад з російської мови та світової літератури.

7.     Участь у Всеукраїнському конкурсі для вчителів світової літератури «Мультимедійна презентація на уроці аналізу та інтерпретації художнього твору»

8.     Участь у Міжнародній грі-конкурсі «Русский медвежонок – языкознание для всех».

9.     Участь у підготовці та проведенні заходів до Дня рідної мови.

10. Організація і проведення декади мовознавства у школі.

11. Виконання навчальних програм за семестр, за рік.



Категорія: Робота методичного об'єднання | Додав: uchitel
Переглядів: 1571 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: