Головна » Файли » Робота методичного об'єднання |
07.11.2012, 11:09 | |
Науково-методично проблема методичного об’єднання :
«Вдосконалення методики використання сучасних
інформаційних та освітніх технологій з
метою створення необхідних умов для формування ключових компетентностей учнів». Одним із головних завдань вивчення курсу світової літератури в школі є формування широкої читацької компетенції молодих поколінь, яка базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого типу, соціальних навичках, світоглядних переконаннях учнів тощо, розвиток їхніх духовно-ціннісних орієнтацій та естетичних потреб, виховання особистості, здатної цінувати явища класичної й сучасної культури та відрізняти справжні мистецькі твори від сурогатів і низько вартісних підробок. Також цей курс сприяє формуванню в учнів уявлень про єдність світового літературного, культурного й цивілізаційного процесів і , водночас, про самобутність національних особливостей його конкретних складових, неповторність внеску до світової скарбниці людства кожної національної літератури, вивчення якої передбачено чинними програмами. Головною метою вивчення курсів «Світова література» та «Російська мова» в школі є формування мовної та літературної компетенції, що базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого типу, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо. Завдання вчителів російської мови, світової літератури, художньої культури – виробити у кожного школяра уміння самостійно задовольняти власні естетичні потреби, навчити цінувати прекрасне, грамотно, логічно викладати свої думки на письмі та в усному мовленні, використовувати знання для формування себе як особистості, розвивати здатність розуміти авторський задум, формувати свою думку й належно аргументувати її. Головну увагу буде звернено на розвиток педагогічної творчості учителя, на пошуки нових форм та методів сучасного уроку. Головне завдання реалізується в таких першорядних напрямах: - формування гуманістичного світогляду та гуманітарної свідомості особистості; - плекання вміння сприймати прекрасне. Творити власну особистість його засобами; - формування стійкої мотивації вивчення літератури та мови, відчуття краси та виразності художнього слова, або іншого твору мистецтва; - ознайомитися з найвищими досягненнями художньої літератури та мистецтва народів світу; - розвиток умінь сприймати літературний твір як явище мистецтва, у єдності його змістових та формальних особливостей; - формування читацької культури, творчих здібностей, критичного мислення, навичок самостійного аналізу та аргументованого оцінювання прочитаного; - розширення культурно-пізнавальних інтересів та духовних запитів молодого покоління; - виховання в учнів поваги до національної культури та інших етнокультурних традицій. Також методичне об’єднання працюватиме над: - вихованням в учнів потреби та бажання вивчати російську мову, світову літературу, художню культуру; - врахуванням індивідуальних особливостей учнів; - активізацією самостійної роботи; - проблемним підходом до змісту виховання; - доброзичливим, щирим, науковим спілкуванням вчителя з учнем; - новим підходом у викладанні предметів; - вихованням культури читання на уроках позакласного читання; - розвитком мовлення, пам’яті, мислення; - вихованням духовно багатої, фізично здорової особистості.
Завдання над якими працює МО:
- Реалізація компетентністно-орієнтованого підходу до викладання предметів освітньої галузі "мови, література", «художня культура». - Формування толерантності як основи співжиття особистості в полікультурному суспільстві.
- Підготовка учнів до олімпіад та конкурсів з російської мови , світової літератури та художньої культури.
- Формування патріотизму та національної свідомості старшокласників на уроках світової літератури, російської мови та художньої культури. - Корегуляція моральних орієнтирів і духовних засад учнівської молоді засобами мови, літератури та культури.
ІІ. Організація самоосвіти вчителя російської мови, світової літератури, художньої культури
1. Кожному вчителю працювати над самостійно обраною науково-методичною проблемою. 2. Всім вчителям брати активну участь у проведенні ВУО, конкурсах та шкільний декаді словесності. 3. Брати участь у міських конференціях, семінарах, культурно- масових заходах. 4. Покращувати та підвищувати підготовку учнів до шкільної та міської предметних олімпіад. 5. Забезпечувати участь у всіх конкурсах певної тематики. 6. З метою самовдосконалення – читати, знайомитися з фаховими виданнями, періодичною пресою. Читати психолого-педагогічну та методичну літературу, знати про новинки. 7. Шукати і вдосконалювати нові форми і методи сучасного уроку. Використовувати у своїй роботі інноваційні технології.
ІІІ. Вивчення, узагальнення і втілення передового педагогічного досвіду
1. Ознайомлення із досвідом роботи кращих вчителів російської мови. Світової літератури, художньої культури України шляхом вивчення, аналізу публікацій у журналах та газетах, у фахових виданнях за останні роки. 2. З метою запозичення досвіду роботи кращих учителів міста – відвідувати їх уроки та позакласні заходи з даних предметів. 3. З метою пропаганди досвіду роботи учителів школи провести творчий звіт вчителів, що атестуються, оформлювати матеріали з досвіду роботи на міську та обласну педагогічні виставки. 4. Оформлювати й поповнювати кабінети світової літератури та художньої культури дидактичними матеріалами, науково-методичною літературою, роздатковим матеріалом. 5. Допомагати адміністрації школи( за потребою) та надавати необхідну фахову допомогу колегам.
ІV. Заходи по вивченню і підвищенню рівня знань, умінь і навичок учнів
1. Проведення І туру шкільних учнівських олімпіад із світової літератури та російської мови. 2. Тематичний контроль, проведення і участь у консиліумі щодо адаптації учнів 5-х класів та 10-х класів. 3. Участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, семінарів, методичних об’єднань. 4. Участь у конкурсах на літературно-мистецькі теми та мовних конкурсах. 5. Організація і проведення заходів до Дня писемності. 6. Участь у ІІ турі Всеукраїнських учнівських олімпіад з російської мови та світової літератури. 7. Участь у Всеукраїнському конкурсі для вчителів світової літератури «Мультимедійна презентація на уроці аналізу та інтерпретації художнього твору» 8. Участь у Міжнародній грі-конкурсі «Русский медвежонок – языкознание для всех». 9. Участь у підготовці та проведенні заходів до Дня рідної мови. 10. Організація і проведення декади мовознавства у школі. 11. Виконання навчальних програм за семестр, за рік. | |
Переглядів: 1571 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |